سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین برنجکار

حوزه/ عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران بر لزوم حمایت از جریان توسعه صنایع فرهنگی در کلانشهرهای مذهبی همچون قم و مشهد تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که متاسفانه گاهی ما از ظرفیت بزرگی همچون صنایع فرهنگی به خصوص در کلانشهرهای مذهبی مثل قم و مشهد غافل می شویم، اظهار داشت: یکی از راه های حمایت از تولید ملی و به خصوص اشتغالزایی برای جوانان، تلاش به منظور رونق بخشیدن به صنایع فرهنگی است که در این باره نیازمند انسجام بیشتری در کشور هستیم.

وی افزود: امروزه در بسیاری از شهرها از جمله شهرهای مذهبی، ظرفیت و پتانسیل خوبی در زمینه ایجاد و توسعه صنایع فرهنگی مشاهده می شود و لازمه رونق این عرصه، همت مسئولان و بخش خصوصی و مردمی است که با یک عزم و اراده جدی و البته تحقق هماهنگی ها و هم افزایی های لازم به رفع موانع موجود پرداخته و از این طریق باعث اشتغالزایی برای جوانان مستعد و تلاشگر و خلاق ایرانی شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: واقعیت آن است که ما در شرایط فعلی، افراد کارآفرین، نخبه و فرهیخته بسیاری داریم که در مقوله ایجاد و تقویت صنایع فرهنگی می توانند از کمک و استعداد و توانایی آن ها نهایت بهره را داشته باشیم، ضمن آن که در این باره باید ظرفیت های استانی در بحث اشتغالزایی مورد توجه جدی قرار گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha